Saturday, October 31, 2009

november dtg sudah...


alapak..terlajak tidor plak arinie..mentang2
off-day..dekat kol 9 bru smpai dr 'pulau dudor' eh..hehe..actually smlm temankan si tam tu..dia sakit tinga xdpt tito..cian plak aku tgok..so tlg la urutkan bwh tinga dia tu ade la dia dpt tito kejap..pastu bila aku stop dia pon jg balik..aiseh..melampau..naseb baik aku syg ko si tam..last2 aku yg tertido..

....dh bulan seblas..xtau nk gmbarkan ape yg terbuku kt ati nie..eppi..sedih..senget..sengal..suma dh bercampur..kalo bercampur mcm ais kacang xpe jgk..ini bukan ais kacang dh..ais xde kacang bleh la kot..raya pon dh abes raya..tgu raya aji le plok..cpt nye ms jalan..rasa mcm bru sgt suma tu jd..raya thun lps pon ade dlm kpala nie lg..sbb raya thun lps sempat beraya dgn dia..g open house kwn2 n 'adik2' dengan dia..open house rumah dia pon aku pegi..pegi pon lewat jgk xsmpat tlg mak dia masak sbb tgu dia dtg amik..tp sempat la ptg tembikai..haha..jd la..xbest jgk pg je xbuat ape kan..slalu jgk g umah dia dulu..kdg2 singgah je sbb dia nk amik brg ke ape ke..so mmg kenal la family dia..n penah kerja part time under bpk dia..but more mesra with his cousin..sbb slalunye dia bwk sepupu dia tu..kdg2 mana kitorg nk g lepak aku suh bwk sepupu dia..menceriakan suasana..kecoh bagai nk gila..n yg sebetul-betulnye bila sepupu dia tu ade ktorg kurang le sket gaduhnye haa..haha

sejak kenal je dia..xpenah pegi station bas sorg2 lg bila nk balik kg..n ingat lg mula2 dia nk antakan mcm xnk je..sbb waktu tu we are like nothing pon..so mls la nk nyasahkan org nie..bukannye xbiasa pon g sorg2..lone-ranger la katakan..

'xyah le..bukan xbiasa sorg2..xdenye sesat jalan ke ape..xpenah ade org nganto pon..'
'itu dulu..waktu xkenal sy lg..skang kan sy dh ade..'

alahai sweet la bagai..nk tolak pon ssh time tu sbb ade membe kitorg jgk yg tlg kasik2 info nieh..ade jgk nk kena debik kan..aku nk tolak sgt kang xsdap jgk..pas nie nk kena jmpa lg..hmm..tp best jgk eh ade org nganto amik nie sbnrnye..haha..xsunyi sgt mcm awal2 kt tempat org nie..ade org nk berckp..ade org temankan..start dr situ la aku nk balik ke nk dtg balik ke dia yg anto amik kt station bas..

'bape ari balik nie..'
'xtau ag..'
'jgn balik lama2 eh..'
'tgoklah..'
'nti org rindu awk cm ne..'
'
org pon akan rindu awk...'

biarla kata2 tu tersimpan je kt peti suara..yg penting ati aku tau..n raya tahun nie xnaik bas..up sket..naik flight..wee~ i believe i can fly..from lcct to the north of peninsular m'sia..dr tmpat aku nk ke lcct berjam jgk..basicly org akan naik bas la..n mmg nk dh nk amik tiket bas jgk pon sbb ade je bas direct to lcct so xde la nk isau ag dh..ko trn aje bas mmg terpampang bgunan lcct depan mata..mcm biasa xnk dia rasa diketepikan aku pon ckp ngan dia nk g station bas amik tiket to lcct..dia ckp nti la amik..so xnk cari gaduh nye pasal aku ok kan aje..tp ati dh xsng sbnrnye..mau xde tiket nti xbalik aku..rasanye sblm puasa ag plan nk amik tiket tu tp dh stgah puasa pon xamik2 lg..ahh..parah nie..dia ckp dia yg nk antakan g lcct..dlm ati nie berbunga2 mcm kt taman bunga la gamaknye..tp mcm biasala..ade je one side of my heart nk bersuara..mcm2 la..itu la ini la..dush3..jiwa kacau btol..n satu lg sbb jauh..lgpon flight mlm..dia anta mmg le siang..nk baliknye kompom sure mlm..jauh tu nk drive..w'pon tau dia xkan sng ngan cdgn aku tp aku gagahkan jgk ckp..'antakan kt station bas je la..anta jgk kan..' ade dia bleh buat xlayan aku ckp..waaa..kecik ati eden..dia nie btol ke idak nie..aku ckp la lg..n lg.. 'kan org dh ckp org anta..org anta la k..? ' lembutnye dia bersuara..xpenah dia ckp cm tu kt aku..aku tau..dia tgah ssh pyh nk jg ati aku..tp ati nie..knape la mcm makin terluka dgn cara dia tu..aku lbh rela cara dia yg dulu..kerek tahap cipan..baran..aku rindu dia yg dulu...

n raya tahun nie aku sambut dengan air mata skalipon dr mlm raya lg aku asik gayut je ngan dia..n byk gile msg dr dia ucap slmt ari raya bagai..n dsbbkan cuti raya xsmpai smgu dia dh janji akan tgu kt lcct..tp suma tu sket pon xbuatkan aku tenang.. ade lg ke raya utk aku n dia lps nie... dan air mata..bertahanlah...

disebabkan dia pulun jgk nk amik..aku bg syarat..tau syarat ape..? pakai baju raya ms dtg amik aku..siap b'sampin..hi3..sbb aku pon nk pakai bju raya..bleh braya ngan dia..braya dlm keta pon jdla..sbb aku tak rasa nk g open house mane2 lg tahun nie..dgan status dia tu..cepat la syawal berlalu pergi...terlalu byk kenangan nk dijauhkan...

dh la dulu..nk makan laksa..nyum3...!!

good bye october..
lov3sTuck~

No comments:

Post a Comment