Monday, October 26, 2009

hujan yg turun bagaikan mutiara~


ujan oh ujan kenapa engkau trun..macam mana nk tgok astro..

itu hujan rahmat namanye..cepat tadah tgan..bukan nk tadah air ujan la..tadah tgan ucap 'alhamdulillah'..naseb baik ujan..kalo x ujan mau menepek je depan tv..pastu xde la ngadap lappy nie tulis entry baru kan..isk..dgan kepala weng2 nie tingin plak nk mandi ujan..dulu pantang ujan..mesti main punye..mak bising pon wat bodo je..best oo..tmbh2 dok kt depan umah bwh bumbung kt tmpat air ujan paling byk trun trus masuk longkang..slalu umah teres ade la bumbung gitu..pastu kalo tetiba bapak balik..haa itu bala..mau terkedek2 lari masuk umah basah2 tu..hmm..kalau dapat aku putarkan masa..nk je balik jd kecik2 dulu..nk hidup bru..xnk idup mcm nie..xnk rasa mcm nie..tp xbleh..aku bukan dlm harry potter punye muvie ade jam putar masa cm harmoine..duhh~

rindukan dia..aku tau dia pon tgah rindukan aku..tp terpaksa lepaskan rindu nie pegi mcm air ujan ilang masuk kerak bumi..tp ujan akan dtg lg..mcm rindu nie...

dulu kalau dating malam je masa utk aku n dia..dia dh keja..n aku student..so masa tu je ade utk aku n dia..tp xkan xde lgsg siang utk aku..? itu la hakikat..siang utk aku n dia bagai bumi nk ke pluto..ssh..kdg2 dtg..kdg2 x..call ssh nk angkat..msg ssh nk berbalas..sbb tu aku ckp makan ati je byk..tp makin lama aku perasan..dia makin berubah..bukan berubah lg ssh nk call n balas msg..tp mcm makin rapat..tuhan je tahu mcm mana bahagianye aku..

dia suka karaoke n suara dia wa bleh jamin sama lu mmg best..lgpun dia mmg juara kampung utk karaoke..so mmg xkan tolak la kalau dia ajak g karaoke sbb nk dgar dia nyanyi..w'pon aku xkuar suara lgsg..bleh kate every week jgk la tu..musim gamaknye..n i'd recorded one of his singing into my phone..da song of apekenama band tah lagu kamelia..but dat word kamelia changed to my name..haha..sweet la sgt...


ujung tahun lps ade funfair kt tepi laut tu..dh abes xtau mana nk lepak mlm tu so kitorg pon g la funfair tu ngan one of his frenz lg sorg..nk tau aku dpt ape..? aku dpt nemo n bear kecik sbb dia ade men game kt bahagian blkg yg byk bear2 tu..n nemo tu la jd bantal peluk aku tiap mlm..n bear kecik tu aku sgkut dekat tgkap..so bila lalu je kt tgkap tu aku bleh nmpak..

byk sgt kenangan dgn dia w'pon setahun lbh je aku dgn dia nk banding ngan ex dulu yg bertahun jgk la kan..n sbb kenangan2 tu la buat aku ssh sgt nk terima hakikat nie..sbb ape je yg aku buat mesti ade yg buat aku ingat dia..

lagu siti mcm paham sgt keadaan aku..'melawan kesepian'..sakitnye tahan rindu..


Apapun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti
Air mata tertahan
Waktu untuk dijatuhkan

Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang berarti

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku...



pergilah rindu...
lov3sTuck~



No comments:

Post a Comment