Saturday, November 7, 2009

payung emas di syurga


ape payung emas tu..? aku sendiri xpaham sgt maksud sbnrnye..but based on ape aku baca..seorg perempuan yg sgup dimadukan n menerima madunya dengan redha maka akan mendapat payung emas di syurga..maaf ana bukan ilmuan sbb tu xbrape fasih hal nie..tp jika ada yg nk btolkan ana sgtlah berbesar hati..


2-3 ari nie byk je cita pasal madu2 nie..n da latest is 'payung siti fatimah'..drama malam sabtu kt tv3..n paling ngetop skang..NUR KASIH..jgk kt tv3..n my mum n sis pon ade ckp pasal 'payung' nie 2 hari lps..kalau bukan cite pasal madu pon cite pasal 'third party'..ape nie..?? serupa dunia nk perli aku je..

cuba habaq mai sket..brape percent sgt la pmpuan sgup jd cm tu zaman skang nie..n dat drama..tlg la..bukan sng nk ade org ketiga nie..abes tu ramai je yg kawen more den one lately..NO..! aku bukan maksudkan xmasuk akal org kawen more den one..but as a wife yg bleh trima dgan senang ati cm tu je..ade ke..n kt sini jgk..kenape perlu org ketiga slalu dipersalahkan...

i got a fren yg mana her mum is a 1st wife n her dad kawen lain dgan org yg xdisangka2 akan jd madu dia..everytime ade pluang jmpa mak dia mmg nmpak tenang sgt..n mmg bleh tgok yg mak dia nie sgt menerima anak2 2nd wife tu sepenuh hati..tp dlm ati..? i heard once..her mum suffering on dat n almost give up ..means hampir mintak utk berpisah..mmg x gaduh or ape2 yg berat tp byk makan hati as a 1st wife..her father seems more to d 2nd family..tu yg xsdap dgar pasal bermadu nie..kalau xdpt seimbangkan..y nk pasang byk..mgsanya..? anak2 lah...

third party plak..slalu menjadi mangsa tohmahan masyarakat..mmg kenyataan nya..org ketiga nie punca segalanya..as i said in my very 1st entry..hukum alam n adat dunia la suma tu..xsuma org ketiga tu kejam k..kdg2 org ketiga nie la mgsa keadaan....

aku penah cite pasal dia janji..mcm mana keadaan berubah sekalipon..dia ttp xkan berubah..risaukan kalau itu hanya sekadar janji..but on other side bimbangkan kalau btol dia tunaikan janji tu den wats gonna happen next..? meaning kt sini ape..? im gonna b d 'third party' la on their marriage kan..? mayb jgk akan jd 2nd wife dia cm tu..?..btol aku xbleh tolak kalau itu ketentuan Dia..tp xslh jgk aku pk ..isteri dia bleh terima..? kalau boleh pon seindah drama ke..? n for the husband adil ke dia nti..? n kate isteri dia xleh terima..so ape akan jd kt aku nti..? n da case now is dia dh pon kawen..kalau hati dia berubah sekerat jalan..? wohooo~ suma tu aku pk k.. n for me myself pon aku xsgup nk berkongsi kasih apatah lg isteri dia jgk pmpuan mcm aku..

we can neva get exactly wat we want..kita sekadar bleh merancang..tp tuhan yg tentukan..buat masa skang..aku jauhkan dr sgalanya..xpelah kalau byk perkara yg aku lpskan termasuk stadi aku..yg penting nk perbetolkan diri yg selama nie jauh sgt menyimpang..n mayb bleh bg ruang utk dia jgk btolkan keadaan..andai benar dia bukan utk aku..aku pasrah... 'org doakan yg terbaik utk awk...' some will said im too weak n bla bla..aku pon stuju..sbb mmg lemah nk hadapi suma nie tp aku nk truskan idup..nk hidup yg lbh baik kalau diberi peluang..but peluang bukan dtg bergolek..so i need to find my way back home..n mulakan idup bru..to ppl out there..tlg doakan aku...

slhkah jika aku masih mgharap...
ku rindu menatap wajahnya...
ku rindu lirikan matanya...
[[ gila ]]

lov3sTuck~




No comments:

Post a Comment