Wednesday, November 11, 2009

pelangi buatku..


balik dr bandar td nmpak pelangi..indahnya warna pelangi..

kdg2 tuhan turunkan hujan..
kite tercari2 dimana matahari..
rupa2nya tuhan nk hadiahkan pelangi yg indah..

aku suka sgt ayat hikmah tu..buat bg semangat...but on the other side..aku ckp agak cliche..sbb..? tak semestinya lepas ujan akan timbulnye pelangi..yg mana kita tau terjadinye pelangi disebabkan biasan cahaya melalui titisan air ujan..sains la plok..n kalau btol pon ade pelangi..tak slalu naseb kite utk nmpak w'pon ade pelangi tgah 'tgok' kite.. ( aku suka ubah fakta..ops)

meaning to say based on my definition nie sbnrnye nk ckp setiap dugaan yg kita hadapi kdg2 hikmah xsebelahi kita..mgkin benar ada hikmahnya tp bukan utk suma n mgkin jgk lmbt hadir utk kita..berbelit plak aku ckp..mgkin org akan argue..mgkin akan bg pendapat lain..n mgkin jgk ada yg mengiakan..sbb drama hidup setiap org xpenah sama w'pon serupa...

dr 1st love lg aku dh gagal sgt..gagal nk pertahankan cinta sendiri..aku xpenah berdiri utk cinta aku..n kali nie pon sama..cuma jalan cerita yg berbeza..penah sorg akak nie ckp yg aku anggap kakak angkat jgk kot.. 'bila sesuatu terjadi mgkin slah dia..tp bila terjadi lg..mgkin kita perlu cari..mana slh kita...' akan aku ingat nasihat tu smpai bila2..tq...

' dulu org syg dia..tp dugaan dtg nk uji org..skang org syg awk..n syg tu lbh besar utk awk dr syg utk dia..tp dugaan yg dtg pon lebih besar skang kan...'

kdg2 aku rasa nie suma bukan dugaan..tp balasan utk aku yg terlalu cintakan cinta dunia...

JANGAN TERKEJUT..apa pon yang bakal berlaku..hadapi dengan hati terbuka n jangan sesekali melatah..kita xtahu apa yg bakal berlaku n ujian yg bakal kita hadapi..mgkin kita akan terima perkara yg kecik dan mgkin jgk yg truk seteruk truknya..

renungan ERA bersama dato' dr fazilah kamsah lately mcm nk tujukan kt aku..yelah mmg tu radio suma org dgar..so xde maknanya kt aku sorg..tp apa yg dia ckp tu trasa menusuk kalbu..gituu..antara yg dickpkan oleh dia la tp meaning tu aku briefkan sendiri..nk yg ori dgar sendiri ye..

'nk g mana..'
'mkn dh..?'
'blom..'
'nk mkn ape yg..?'
'erm..tingin nk mkn satey..bleh x..? '
'ok jgk..jom..naik keta awk..haha..'
'wukong lu..'
'lu siamang..haha'


arrgghh..mata sembab..naseb la aku nie ade tabiat pakai eye liner..kt umah pon aku pakai..tu buang tebiat namanya..xpe..janji leh cover..isi umah nie xkan pasan..n harap biarlah xkan pasan..'maafkan aku wahai keluargaku...'


adakah mampu untuk aku terus mengharungi...
di lembah berduri kian menusuk hati...
tiada kata yang pasti..
aku temui..

cinta balqis


lov3sTuck~



No comments:

Post a Comment