Friday, November 6, 2009

live hell or live well..i choose~

bohsan..!! any suggestion...? need help..down gile plus xde mood plus rasa kosong gile...xnk pk sgt benda2 'berhantu' tu tp ade je yg dtg kt kepala..slalunye bila time cm nie slalu nk dok sorg2..dengar music gile kuat..tutup mata ngan bantal..n finally fall asleep..kdg2 sj nk tido lame2 sbb kalo tdo dh xyah pk ape lg..n penah jgk xleh tdo tp nk tdo jgk so telan ubat batok..itu b*%&#*g namanya..penah buat mcm2 yg sgtlah bodoh sbb terlalu ikutkan ati..tambah2 masa ngan ex-pakwe-xleh-pakai dulu..bukan tensen sbb dia ade pmpuan lain..tp ade je nk buat aku bg hangin satu badan..nk aku jd aku yg dulu tp diri sendiri xpenah berubah..pastu bila aku xlayan ke tgi suara sket ke mula la nk mengayat..'u r totally different..i miss d old u..'..den ko plak..? neva change..dh bape kali kantoi tp nk nafikan..ko ingat aku bengap ke..aku mls nk gadoh n mls nk bertekak je..lagi2 bila mulut aku nie sebut pasal break up..mau dia plak yg naik hangin..dh ko yg carik pasal..hmm..last2 aku jugak kena 'reject'..siap jaja cita aku dekat 'awek bru' lg eh..wait n see..sket pon aku xsimpan dendam..tp ape yg ko buat skang mesti akan rasa balik one day..kalo bukan didunia pon Tuhan ada..cliche je bunyiknye but itu kenyataan w'pon aku xla 'beriman' sgt..tp aku slalu ingat..org teraniaya nie tuhan dgar rintihan dia..insyaAllah..

bahang dek kena serang aritu pon blom reda lg..hai la naseb..ape nk jd la idup nie..taksub dengan soal hati..nie la jdnye..botak pon dh mcm mrh dh bila cerita..dh xnk backup lg..tp dia suh bukak mata luas2 knapa jd mcm tu..ok2..aku ngaku slh aku..we wont talk bout dat lg k..i promise...

topic change..!! xnk cita yg lepas kejap..im need some 'smile'..

dh bertahun tgalkan dunia biol..not dat 'nut' biol..biologi..but diz evening i need to teach my lil sis on her preparation for spm..bleh la sket2..sbb one of my fevret subjek in high school..wahh ckp nk kerek..tp btollah..antara subjek penyelamat dlm result slip yg agak hancur tu..stakat nk pahamkan dia je la mana yg dia xpaham..nk2 zaman skang subjek tu in english plak..parah le sket..luckily ada gak la ilmu 'biol' tu lg..

aarrgghh..rindunya zaman form 4 n 5..time tu la rasa dunia nie kita yg punya..zaman innocent lg..byk la innocent..tu la zaman paling byk buat jahat..form 4 mmg honeymoon year lah..n form 5 plak 'we are senior of the senior'..actually aku hidup 5 tahun kt hostel..form 1-3 tu xde la heaven sgt..tp bila mula form 4 nie la sgala tanduk nk kuar..one of the 'skip'per yg hebat..juga pelakon hebat dlm drama 'bdk ostel kantoi kt warden'..

as budak 'baik' since form 1..tingin jgk nk jd prefect nie..ye lah aku nie antara penggemar style skema..baik ngan akak2 je..pengawas lg la..nk tayang muka la katakan..so kerana cita2 xtercapai so aku ape lg..bajet frust la konon..haha..transformasi bermula..actually dh start end of pmr year..afta exam..as skolah yg sgt skema n bleh la dikatakan asrama penuh tp bukan sbp so mcm2 la benda terlarang..paling 'haram' skali waktu tu handphone la..tp waktu pmr dh bwk hp dh w'pon prefect paling skema stay satu dorm..n no one knows..hehe..mau pandai cover lah..

start form 4 dh naik antu sket sbb satu dorm kepala mmg suma xbtol punye bdk tp cmpur ngan junior sket..n utk blok lama kitorg lah paling senior..form 5 n 6 dh dpt blok bru yg mmg agak terpisah la jgk..haa..waktu nie la da stars are born... skip kelas prep paling berjaya lah kitorang nieh..nk jd cita satu mlm nie naseb xbape baik..mcm biasa lepak dlm bilik gelap sbb xnk kasik kantoi dek warden tetiba ade warden nie lalu depan bilik..mmg xpasan lgsg sbb jrang warden naik tgkat 3..so nk jd kes kantoi lah mlm tu..TP..ade tp..dengan keyakinan tgi sbg 'pelakon hebat' aku pon mula la aksi..demam kekura..n member yg lain backup aku n dorg as guardian la konon..ditya nape x trn bilik sakit..jwpannye sbb takot bilik tu ramai org sbb ramai sj wat sakit sbb mls g prep..padahal yg mls tu kitorg lah..harap2 warden tu dh maafkan kitorg..sbb b4 spm dh mintak maaf ngan suma ckgu n staf skolah..nk berkat la katakan..

form 5..? fuhh..heaven..bukan antu lg..dh berhantu-hantu..dengan dorm-met yg sgtla kpala hantu..n dh xcampur junior lg..n sekolah ktorg nie..setiap waktu solat adalah solat berjemaah dan kompem sure la ke surau..COMPULSORY ..kitorg pon jemaah..jemaah satu dorm utk skip ke surau..ade satu port dlm dorm dh jd 'surau' kitorg..kelas prep toksah nk ckp la..bleh kira je bape kali pegi..brg2 'haram' lg lah..tshirt slain tshirt yg ade cop sekolah adalah dilarang ok..but we..sleeveless pon berlambak..hp menjadi kemestian..walkman..radio jd kewajipan..breaking the rules itu keharusan..hihi..tp mcm aku nie actually 'alim kucing' pon bleh pakai..noty je tp hubungan dengan geng prefect mau mantap jgk..cover line..so bila nk wat spot check ke ape aku la jd informer kpd yg lain2..kdg2 brg 'haram' aku yg smpankan..sbb muka aku nie muka 'suci' dr suma tu..so prefect xsuspect la sgt..haha..

kemuncak segalanya waktu spm la..waktu tu dh start cuti sekolah..xramai la bdk sekolah ade..form 5 n 6 je..so kebarangkalian nk kantoi ape2 adalah sgt kurang..buat ape..? sape yg penah dok hostel sure tahu perkataan 'fly'..can b define as lompat pagar..tp kitorg xlompat pagar..time tu mmg pagar xde sbb ade construction..so kitorg kuar je la..lepak kedai mkn dekat station bas besar..almost 2-3 times a week..dengan jayanya..nk jd cita dorm tgkat 2 makna kata dorm bwh la memandangkan ktorg tgkat 3..nk tiru la kononnye..nk g lepak jgk..sekali kantoi..kantoi idaknye ngan warden biasa..ketua warden beb..alahai..terbahak kitorg dgar..tu la..lain kali tya pakar bru bleh buat..ini main redah je..malu bertya padah dptnye..wink wink..

ya tuhan..aku btol2 rasa nk balik zaman tu..patah balik g zaman tu..nk btolkan segalanya kalo diberi pluang..i know..it wont be reality but juz fantasy..so i admit..diz broken heart will neva go back to dat 'hell' coz im gonna live well..as well as i can..

Ya Allah..moga Kau dengar rintihan hambaMu ini..
ku akui terlalu jauh menyimpang dr jalanMu..
namun jika aku diberi peluang..
ingin aku trus hidup dengan rahmat dan redha drMu..
amin~


No comments:

Post a Comment