Thursday, November 5, 2009

deadly speeding...

dh berkurun xdrive..bukan kate xdrive..kuar umah pon x..n arinie sj cari peluang nk drive..habit bila kpala tgah weng2..drive laju2 plus 4 kali aku ulang alik sj nk duduk je dlm keta tu..entah mana dtg habit nie pon aku xtau..tp tiap kali weng je mesti rasa nk drive plus nk jalan jauh2..kt sane bleh la aku lajak smpai kl..gile bab aku tekan minyak kt highway..kt sini kang mau mak ckp aku gila ape tetiba nk drive pastu nk g jejauh.. 'mak..kalau la mak tau apa yg anak mak tgung...'

'lu gila ka apa..ingat drift ka..wa blom spm lg nie tau...'

mcm biasa habit pg2 lps bgun cuci muka idak gosok gigi pon idak aku online dulu..bukak itu bukak ini n mcm biasa jgk tgok latest kt RM.. n ade BMM about sorg pmpuan nie i think she was in da same boat with me.. bf nk kawen ngan cousin pilihan mak..n xnk lpskan dia..sebaknya bc luahan dia sbb ape yg dia smpaikan btol2 rasa mcm aku ade kt tempat dia..cuma bezanya..

-aku xtau la plak mak bpk dia xsuka aku..elok je jmpa sebelum nie..
-bf dia nk kawen bulan nie tp bf aku dh kawen pon ujung bulan lps..
-dia bukan kawen ngan cousin or pilihan mak tp ade 'sumthing' yg melibatkan family..
-aku xrasa dpt berhubung lg dengan 'suami org' tu..

tp tu lah..dr komen2 kt post tu buat aku pk kite bukan bleh cy 100 percent kan..kalo btol pon terpaksa ke ape kite tak tau ape jd akan dtg..mula je terpaksa..tp lama2 kite jgk merana..dh sekatil sebantal pon..ya Allah..resahnye ati nie bila ckp pasal tu..tp at da same time xbleh tuding jari kt sape2 jgk..like 'zaman skang mana ade laki kena paksa..laki bleh stand for their right..there sumthing wrong bla bla...' easy said den done..' kite xde kt tempat dorg so kite hanya bleh buat kesimpulan tp yg nyatanya kite xrasa apa sebenar-benarnya...

dia yg aku kenal setahun plus2 dulu adalah seorg lelaki yg xpenah aku jumpa lelaki gaya gitu perangainye..ego tahap nk lwn gunung everest dia punye tgi..ape dlm ati dia ssh nk bc..dia eppi ke..ssh ati ke..kdg2 aku pon xpaham pangai antu mana dia amik..slalu xendahkan ape perasaan aku..slalu jgk wat aku nanges tp sket pon xrasa bersalah..penah dia ckp gini.. 'org blah jgk nie kang..berenti la nanges tu..' padahal dia yg bg aku nanges nieh..hangin btol aku..tp lps je aku dpt tau ttg pertunangan dia tu aku nmpak sgt perubahan dia..kerap dia dtg jumpa aku dengan linangan air mata..pertama kali aku tgok ada air mata kt mata dia hanya tuhan yg tahu betapa luluhnya ati seorg pmpuan bila org yg sgt aku syg tgah bergelut dengan dugaan yg serasanya dia pon xmampu nk hadapi apatah lg aku..cuba aku kuatkan dia w'pon aku sendiri terkapai2 dek berperang dengan perasaan..namun aku cuba sedaya termampu...

'awk xleh la cm nie..awk kena kuat..kuat dr org..mcm mana org nk ok tgok awk mcm nie...'
terasa genggaman tgan dia kuat sgt..aku tau dia pon tgah berperang dgn rasa bersalah dekat aku..
'maafkan org wak...'
'xpela wak...org ok..n everythings gonna b ok...'
'senyum tu plastik sgt...'
dan aku...hanya dpt teruskan senyuman plastik tu w'pon hati sebenarnya meraung...

ingat lg a day before ramadhan tahun nie..a nite afta first terawih..aku g terawih alone as im a lone ranger sbb manusia2 serumah balik hometown sambut puasa ngan family..g masjid dekat2 ngan apartment jgk but need to drive la..jalan maunye semput 5 malam..n as pmpuan yg xde la rajen sgt g masjid nie so mlm tu trasa sayu sgt bila kaki menjejak masjid..n mlm tu trasa dekat sgt dgn tuhan..bila tadah je tgan nie nk berdoa..satu je aku mintak..kuat diri n ati aku utk hadapi suma nie...

n as usual mlm tu jumpa lg..bajet nk bersahur same2..bila org bc statement nie msti org akan ckp mcm2 kt aku..'dh tau mcm tu knpe nk jumpa lg..bla bla bla...' aku tau..n org sekeliling pon byk berckp..jgn truskan..mana maruah awk..n mcm2 lg la..sbb tu aku ckp..easy said den done..org xde kt tempat aku..aku syg dia..n aku xsgup nk biarkan bila aku sndiri nmpak apa yg dia tgah tgung..

terpandang je muka dia mlm tu n lps salam n cium tgan dia hati nie dah xtertanggung nk tahan resah...

'wak..org tau org xlayak ckp benda2 cm nie..tp xslahkan kalau cuba..utk awk n diri org jgk...'
'ape...'
'ari baik bulan baik nie..buatlah ibadah byk2..mana tau tuhan dgar ape kate hati..mintak kt tuhan tunjukkan jalan sebenar..andai kata org yg terpaksa pergi..org pasrah wak..bukan kehendak kite..tp Dia yg tentukan..mesti ada hikmah disebalik suma nie...'
'jgn ckp cm tu wak...awk dh janji xkan tgalkan org...'

n da rest juz let it go...


lov3sTuck~








No comments:

Post a Comment