Monday, November 2, 2009

jiwang ke..? ape2 je~


Buat sidia yg aku kasihi...
Cinta dan sygku padanya
takkan pernah padam...
Buatlah aku tersenyum dengan membahagiakan dirimu...
Pejamkanlah matamu
jika rindukan wajahku...
Janjiku pasti akan disisimu...

sape tau ayat2 nie angkat tgan..!! sape xpnah dgar tu jinak2kanlah diri anda dgan filem melayu..hehe..copied from 9th september punye script which da hero kasik ayat tu kt heroin in one part of dat muvie..dh tak ingat which part sbb dh lama tgok tp ingat lg ayat nie..sbb satu drp card aku utk dia aku selitkan ayat nie..jiwang..? ape2 je le..janji mende tu bermakna utk aku...


usya redmummy punye blog arinie mcm biasa lps 2-3 ari gak xjenguk..even slalu follow blog dia tp xpenah tgalkan komen or ape2..sbb aku xpenah ade blog sblm nie n bc juz utk isi masa..n arinie 1st time kasik komen sbb ade gmbar redmummy n her hubby kt s'pore wearing same colour baju..ape lg kalo bukan merah la..i miss him damn much bila tgok gmbar mak merah n sirman tu..sbb dia pon suka bila kitorg pakai baju same..n ms oliday dulu pon penah pakai tshirt merah same2..n ade hadiahkan dia tshirt grey same mcm tshirt aku..n slalu jgk kebetulan pakai bju same..BLACK for us..aku suka~

'la..bju same..tiru la tu..'
'aie..org plak nk teropong awk pakai bju ape arinie..baik teropong awk tgah buat ape lg pekdah..'

' =p '

ade je nk carik pasal kan..

sejak peristiwa gambar berhantu april lps..xpenah lupa pon status dia ..kdg2 tya jgk dia..'xkan nk trus macam nie..' aku dh mcm pompuan simpanan plak rasanye..n bila soalan2 cm tu kuar dr mulut nie..hmm..makna kata lagu sunyi lg sepi akan berkumandang lah nampaknye..cm biasalah dinner aku kan lewat mlm ngan dia..n ms anta balik slalunye lepak jap b4 aku naik apartment..n time tu je la ms seswai nk tya natang2 tu..smpai kesudah dia balik la dia akan diam..kalo sejam lepak sejam jgk la dia diam..so aku mls la nk tya lg pastu..tu yg bleh jd mcm couple bru nk start couple tu...

tp smpai bila nk diam kan..benda makin ari makin dekat dowh..aku nie punye la ssh ati..last2 aku wat decision nk tya jugak2..bior le perit mana pon jwpan yg aku dpt nti at least i know da fact dat im going to face..satu mlm tu lps mkn kt kdai tomyam (sbb dia tau aku suka mkn tomyam) we lepak2 a while port biasa..n aku rasa timing dh bgus sbb both of us mcm mood baik je..lps dia cerita itu ini aku pon bukak la 'cita' aku plak..n mcm biasa aku dh agak dh dia akan diam lg..aku yakinkan dia ape pon yg aku dgar aku akan terima..tipulah kalo aku ckp aku xharapkan ape2 lgsg utk diri aku kan..tp he keep diam jgk..tah la tetiba aku mcm kena hantu pon bleh ckp jgk..tau2 nk ngamuk..yelah geram gile..smpai bila aku nk tgu jwpan dia..? ape lg..geram dh tahap rimau nk mkn org pon ade..aku blah je la kang terlepas jgk pangai antu rimau terlepas zoo nie kt dia..aku tau dia kejar aku tp biarlah..xnk dia sakit or sakit ati ngan pangai aku nie so naik trus apartment...

he'd msg afta dat..mmg mrh sgt tp dlm ati nie isau jgk tau..tertya2 jgk dh smpai umah ke blom la mamat tu..dia mintak maaf sgt2 buat aku cm tu..'awk pon tau kan nape org senyap...' ye mmg aku tau..tp aku xpaham..smpai bila nk teruskan cm tu..i need sumthing for me ok..n for u too...

lps mlm tu ade la 3 mlm jgk xjmpa dia..bukan sbb nk layan mrh aku nie je..kang kalo jmpa pon aku ngan muka tapai basi nie kompom dia akan rasa bersalah plus xsenang duduk bila ngan aku..so xpe la..biar mrh nie reda sndiri plus aku sgtlah down jgk lps kejadian tinggal-lari tu kan..msg ke call ke aku xlayan..last2 aku offkan aje hp..sdih dengan msg2 sori dia n mintak aku jgn mrh plus angkatla call n bls msg dia..since mende tu jd time bulan puasa, hausmet aku plak mmg tetiap mgu balik hometown bagai abes mcm biasa aku tgal sorg kt umah..ade la dlm satu mlm dlm tiga mlm jd janda tu aku trn kl je trus..jmpa botak..ckp ngan dia 'aku nk sahur ngan ko..kite jmpa lps terawih k..' n nk jd cite aku pon terponteng lah terawih mlm tu..jauh le jgk nk drive g kl sbnrnye..botak xizinkan bebenornye..isau aku drive sorg mlm2..nk balik plak pastu kol bape plak..tp lps aku nk jgk pegi so dia pon xleh nk kate ape..baik dia jmpa aku dr aku pegi tahmemana plak..

'ape cite nieh..?'
'xnk jwb...'
'abes ko dtg jejauh nie pehal..?'
'kan dh ckp nk sahur ngan ko..'
'xde maknanya ko dtg smata nk sahur ngan aku..'
'topic change...'
'alahai minah senget nie..'

tq botak..dia bwk g lepak putrajaya..pusing kl..jalan2 kt danau kota..mentang2 minyak keta aku byk..tp xpe..mmg lupa kejap ape yg aku tgah tanggung waktu tu..den botak lanje mcD waktu sahur..wee.. aku syg ko botak..pas sahur anta dia balik n aku pon masuk highway nk balik..stop kt rnr sbb ngantok tahap cipan..kang ade gak kes minah accident pas sahur sbb kenyang mkn mcd kan...


a day after..he ask to confront..ape je yg aku nk tau dia akan jwb..janji dia dpt jumpa aku..waaa..takot la plak..isk..td nk tau sgt nie pehal nk gabra plak nieh..n we met~~

mmg perit tahap nk jerit2...kan aku penah ckp..'must b sumthing in dat engagement n d coming soon marriage...' amik kaauu..nk tau sgt...ape pon reality bites, lies hurt..aku yg nk tau sgt so terima je lah..better dr aku trus mkn ati xtau ape kan..dlm ati ckp 'maybe aku bleh wat preparation..' gitu kauu..mcm nk amik exam plak..da truth is..its harder den d final exam...


sesungguhnya...
tangisan dlm ketawa...
ibarat kopi tambah cuka...

lov3sTuck~





No comments:

Post a Comment