Tuesday, October 27, 2009

tgu bulan jatuh mmg xla jatuhnye..TAPI....


mak aii..bleh mati kebosanan nieh..ape lg aku nk buat..slalu time2 gini kemas dapur lps masak..tp dh buat awal2 td sbb konon buat awal kang bleh rest..byk la ko punye rest..ko plak bleh dok goyang kaki cm nie haa..mmg x arr..rajen..? sbnrnye xpon..tp mmg jenis yg xbleh duduk je..sbb dh terbiasa dgn bz..bz as student..n ade keja part time jgk nk cover duit poket..so bila dh cuti nie haa aduhai..poning den pikio ape nk buat..nk kuar jalan..? huu~ tidak..shopping..? jauh lg le..aku kena buat sumthing..as long aku xduduk je..sbb bila cm nie gayanye mmg kompom sure tingatkan dia..mula la nk emo..sedihla..nk nanges la..mula la tingat mcm2..

ingat x cita pasal a nite afta i found da pict of the engagement..he came n explain everything..ade 'sumthing'..ape yg sumthing tu biar aku je tau..yg penting d lucky woman tu pmpuan yg aku kenal jgk yg aku bajet
awek-tak-jadi-dia sbb cara dia layan aku buat aku yakin yg relationship dorg ade prob..n xbajet lgsg smpai ke tahap nie..sbb dia pon muda lg..argghh mmg xsgka lgsg lah..yg pasti pertunangan tu perlu diteruskan or he gonna get into big huge super duper trouble..nk cy lg ke..? sbb dlm stahun aku kenal dia bukan aku tak tahu..berkoyan-koyan dia menipu aku..cuma mls nk bersuara je..mls nk gaduh..dh la aku ngan dia asik gaduh je..xpenah kate baik..dia pon penah ckp..'baik 5 min gaduh 30 min'..so bygkan lah..maunye aku xckp asik mkn ati je..so perluk ke aku cy lg..? aku pon xtahu..tp ati nie mcm berkata sesuatu..kuat sgt...

afta dat nite..aku sgka aku ngan dia stakat tu je..finish done stop kt situ..tu yg aku gila meroyan jgk la dekat sebulan..tp sgkaan aku tu jauh la melesetnye..dia sket pon xjauh n xlari dr aku..penah kan aku ckp..byk makan ati ngan sikap dia..ssh nk call msg..dtg jmpa pon kdg dtg kdg x..tp lps 'peristiwa' gmbar 'berhantu' tu..he totally changed..xpenah satu hari pon miss utk dtg jmpa aku..keep msg'ing..kalo xbls msg dia msti call..nk make sure aku ok..tp benda dh jd pon..makin kerap dia msg n call makin berdarah luka kt ati nie..rasa bersalah makin menggunung..rasa jahat sgt kt tunang dia..penah suarakan utk xjmpa lg..pnah cuba utk 'lari'..yakinkan dia yg dia ade tggjwb lg besar..aku cuba letakkan diri kt tmpat pompuan tu..kalo dia tahu..?? tp mcm sia2 apa yg aku cuba buat..suma tu xde kesan..dia sgup tgu kt bwh apartment berjam2 nk suruh aku trn jgk..n kalo aku kt luar pon dia sgup tgu aku balik..hati mana yg sgup biarkan je kalo aku sndiri xthn rindukan dia...

plan B..cara pertama dh xmenjadi so aku cuba buat strategi bru..buat mcm xde ape yg berlaku..layan n jmpa dia mcm biasa.. mcm dulu2..dgn harapan cuba utk cari point besar buat cari gaduh..biar dia sakit ati..biar dia bengang dgn aku..biarla dia bencikan aku..aku sanggup..tp aku tak sgup nk lukakan ati pmpuan lain..s.u.m.p.a.h..aku xsgup..mengenangkan yg dia yg aku kenal tu sgtla ati batu..panas baran..kuat merajuk..so makin ari makin byk karenah aku..makin menjd2 aku buat perangai..kdg2 mengamuk jgk aku nie haa..padahal xde mende pon..nk tau ape jd..? dia bosan..dia ngamuk balik..dia nyampah..suma tu xwujud lgsg k..aku majuk..? pujuknye alahai..mana pmpuan pon bleh cair..aku ngamuk..? skali tu ngamuk smpai kuar keta dia n blah gitu je..dia kejar smpai dpt..terpk gak kang lebam pipi aku kena lempang ke ape..xde maknenye..kan dh ckp..he totally changed..at all..aku sndiri yg terperangkap dlm game sndiri..n dari plan B nie la aku dpt rasa n nmpak..dia btol2 sygkan aku..n xnk lpaskan aku..mgkin sape yg bc nie akan ckp jgk mgkin dia hanya rasa bersalah dgn aku kan sbb aku pon penah terpk mcm tu..tp lps mcm2 ujian aku kasik dia..no..im wrong lagi false conclusion...

mana pmpuan xsuka bunga aku gerenti hormon estrogen dia xcukup..mcm tu jgk la aku..tp nk tgu dia bg bunga..? haha..tgu bulan jatuh je la..dia mana layan jiwang karat kedut2 cm tu..BUT..heres got but when i got a bouquet of flower with a pair of little kiut miut teddy bear with 'love' word on them again with 'love letter' last july..cy x..? smpai skang aku xcy..tp dh dpt le pon..alkisahnye gini..mlm sblm tu lps amik keta aku ckp nk balik kmpung..n he asked why..aku sendiri pon xtau nk balik nape mcm mana nk jwb soklan dia..so aku ckp je la ade hal..dia ckp dia nk ikut but i said no..dia ckp biar dia antakan..lg la aku say no no no..jauh kemain..lgpon dh beli tiket aku ckp dia..maunye dia selongkar purse aku carik tiket tu haa..aku plak letak selit2 je sbb bru amik ptg td..maka ade la tiket kt tgan dia..lg aku tak jwb lg tu la dia tak kasik balik tiket tu..ckp nk ikut n nk anta pon aku xkasik..last2 mulut celupar nie wat padah je lepas dia ckp 'kalau org tak kasik awk balik jgk cm ne..' aku plak g kasik jwpan bengap lg bangang ' kalau org xkasik kawen nti boleh x...'

zasss..!! terbakau tiket bas eden dibakau dek lighter rokok dia..ternganga bijik mata aku tgok tiket bas yg mahal lg mahal tu berapi..sama berapi ngan kpala aku time tu..tp ape aku bleh buat..dh terbakar pon..nanges air mata darah pon debu tu xkan terbang jd tiket balik..nk dgn ujan lg time tu..mmg xde debu pon la tgal..

sepatah ayat pon xkuar pastu selain 'anta sy balik'..spjg jalan air mata nie xberenti..aku nk balik jmpa mak..aku dh xkuat nk ngadap dia..xsgup nk tgu ari bila dia nk 'tgalkan' aku..

esoknye..dia pulun dptkan balik tiket bas n dat flower..n dia buatkan meeting yg dia ptt attend mlm tu kensel so dia bleh anta aku g station bas..kalo aku tak tahu kenyataan tu mesti aku akan rasa aku la pmpuan paling bahagia n bertuah kan dpt pakwe yg sgup buat ape je utk aku..tp suma nie buatkan ati nie makin parah..hari2 aku bertemankan air mata ja..yg aku sndiri xpasti bila akan kenal erti berhenti..tp aku cuba kuat depan dia..sebolehnya aku akan sembunyikan apa dlm ati..tp dr awal aku kenal dia msti xdpt tipu..kalau tipu mesti kantoi..sama la mcm waktu tu..dia nmpak..dia tahu..senyum aku plastik sgt...

'wak..kt mana..tgah buat ape..awk ok kan..awk jgn sakit2 k..org xdpt tgok awk lg...'

love..
lov3sTuck~

No comments:

Post a Comment